-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Dekoracyjna szkatułka umieszczona na czterech konsolowych stopach. Falisty fartuch ścian bocznych wieńczą drobiazgowe płyciny o nieregularnych liniach rantu. Prezentują organiczne ornamenty, których kontynuacja widoczna jest w misternej dekoracji wieka.
Okazały komplet toaletowy umieszczony w podróżnym sepecie. Czworoboczna skrzynia otrzymała subtelną dekorację, opartą na spiętrzonych, linearnych opaskach. W ich wnętrzu wpisano pojedyncze ornementy floralno-cęgowe. Płaskie wieko...
Potężna kropielnica o rozbudowanej dekoracyjnie tarczy ornamentalnej. Oparta na małżowinowo-floralnej oprawie została ozdobiona uskrzydlonymi główkami. W jej centralizującym miejscu znajduje się właściwe naczynie na wodę,...
Komplet mebli salonowych składający się z sofy, dwóch foteli oraz dwóch krzeseł. Meble wykonane w stylu Ludwika XV - neorokoko. Nogi mebli kabriolowe, w kształcie litery „S”. Meble z dekoracjami snycerskimi w formie ornamentów roślinnych, muszli oraz rokokowych rocailli.
Para krzeseł w stylu Ludwika XV - nerokoko. Kabriolowe nogi, siedziska tapicerowane, oparcia rzeźbione z wypełnieniem z rafii. Styl Ludwika XV / neorkoko, Polska, ok. 1900 r. Szer. 44 cm, gł. 48 cm, wys. 87 cm, wys....
Komplet mebli gdańskich składa się ze stolika kawowego oraz trzech foteli. Meble z nogami w formie toczonych spiralnych tralek, podłokietniki z wolutami, oparcia bogato rzeźbione z motywami roślinnymi, lwami oraz herbem Gdańska. Na oparciach poza herbem widnieje napis po łacinie „NEC TEMERE NEC TIMIDE” - „Ani przypadkowo, ani nieśmiało”.
Potężny listownik oparty na ażurowych ścianach, wypełnionych małżowinowo-floralnymi ornamentami. Ukoronowany niewielkim herbem zwieńczonym wstęgową główką. Jego centralizujące miejsce zdobi medalion z przedstawieniem uskrzydlonego chłopca, wręczającemu przysiadłemu ptactwu...
Okazała figura fajansowego lwa mogąca służyć także jako świecznik. Dumnie kroczący lew wykonany jest z ręcznie malowanego fajansu. U stóp występuje herb Nancy z jego mottem „Non Inultus Premor”. Fajans szkliwiony, ręcznie malowany.
Płaskorzeźba przedstawiająca parzystokopytnych rogaczy wędrujących po pastwisku. Zwierzęta ukazane w ruchu, wysoko unoszą swoje poroża. Na tle reliefowej zieleni prezentują precyzyjną rękę rzeźbiarza, popartą znajomością zwierzęcej anatomii.
Dekoracyjny kandelabr umieszczony na wielobocznym cokole. Okazały trzon przybrał kształt pękatej wazy z parą jaszczurzych uszu. Z jej perełkowatego wlewu wyrasta pięć gałązek postrzępionego listowia. Kielichy kwiatów pełnią funkcję...
Okazały kandelabr umieszczony na kamiennym cokole. Wieloboczna podstawa otrzymała dekoracyjne połacie morskiego listowia. Osadzona na trzech łapach, wypiętrza szeroki...
Figuralny gerydon osadzony na trójnogu podbitym wysokimi obcasami. O kolumnowy trzon opiera się pełnoplastyczna postać małego chłopca. Unosząc głowę ku górze, spogląda na czworoboczny blat, wypiętrzony rzeźbiarską wazą. Jego powierzchnia została pokryta pozornie zsuwającą się...
Czworoboczne lustro z płynną linią rantu. Dekorowane ornamentami małżowinowymi, wzbogaconymi pojedynczymi główkami kwiatów. Taflę szkła okala perełkowana bordiura, odcinająca ją od szerokiej, obłej ramy. Jej powierzchnię zdobią trzy medaliony w srebrnych, ażurowych...
Rzeźba z brązu patynowanego przedstawia kobietę siedząca na krześle ze stojącym przy niej dzieckiem. Matka ubrana jest antykizujący strój, pierwotnie trzymała coś w rękach, być może książkę. Rzeźba wykonana z dużą dbałością o szczegóły co widać chociażby po włosach czy palcach postaci.
Rzeźba z brązu srebrzonego przedstawia chłopca koszącego zboże za pomocą kosy. Chłopiec ubrany jest w przepaskę oraz nosi na głowie słomiany kapelusz. U jego stóp widzimy rosnące kłosy zboża. Rzeźba wykonana z finezją oraz wysokim dopracowaniem detali.
Rzeźba wykonana z brązu przedstawia młodą dziewczynę niosąca dwa duże dzbany. Ubrana w codzienny strój dziewczyna zdaje się uważnie kroczyć aby nie upuścić ciężkiego ładunku. Równocześnie lewą ręką podciąga spódnicę. Rzeźba wykonana z dużą dozą naturalizmu. Brąz...
Rzeźba wykonana z brązu patynowanego ukazuje dumnego górnika opartego o swój kilof. Ubrany jest w robotnicze spodnie, z charakterystyczną czapką na głowie. Artysta wykorzystał dwa kolory patyny aby uwypuklić osobno ciało i strój górnika. Brąz patynowany.
Brąz patynowany. Francja, XIX w Wys. 33,5 cm. Stan zachowania bardzo dobry, niewielkie zarysowania i przetarcia patyny.
Książę Witold Czetwertyński (1850-1909), 1886 rok, Daszów nad Sobem, Polska. Wys. 65 cm, blat 68 x 68 cm. Stan zachowania stosunkowo dobry, niewielkie zarysowania i ubytki.
Sentymentalny pejzaż nawiązujący do arkadyjskiego mitu wsi polskiej. W centrum pola obrazowego znajduje się niewielka chata o pobielanych ścianach. Tuż pod jej dachem, w części gospodarczej, wygrzewają się białe gęsi,...
Para rzeźb wykonanych z brązu patynowanego przedstawia parę bażantów. Dumne ptaki wykonane z dużą dbałością o detale. Realizm, Francja, 2 połowa XIX w. Brak sygnatury. Wys. 29,5 cm i 17,5 cm.
Wytworne skzypce umieszczone w wyściełanym futerale. Ze smukłego pudła rezonansowego wyłania się para charakterystycznych elfów. Flankuje struny instrumentu przytwierdzone do niewielkiego strunnika. Mkną przez całą długość gryfu,...
Szeroki krucyfiks z bogatą dekoracją ornamentalną. Ostrołukowe ramiona zostały wypełnione floralno-geometryzującymi wzorami. W ich centralnym miejscu umieszczono gorejące serce na tle krzyża i kotwicy....
Finezyjne lustro o nieregularnym kształcie, mogące pełnić także funkcję odblaśnicy. Powierzchnia tafli otrzymała centralizującą postać roztańczonej kobiety. Stojąc na rozbudowanej konsoli, nie zwraca uwagi na opadający ku niej lambrekin.
Krzesło w typie Królowej Anny. Trapezoidalne siedzisko otrzymało wysokie, ażurowe oparcie. Jego środkowa deska przybrała kształt wazy, dostosowanej do linii pleców. Osadzone na giętych nogach, zostało wzmocnione czterema...
Przyścienny sekretarzyk z szufladami ukrytymi pod opuszczanym blatem. Powierzchnia wieka otrzymała emaliowaną dekorację ornamentalną wpisaną w delikatne opaski. W ich centralizujących miejscach umieszczono kartusze z pustym miejscem przeznaczonym na monogram...
Okazały niciak charakteryzujący się bogatym programem ornamentalnym. Prostokątny blat otrzymał palmetową oprawę, okalającą misterną dekorację otwieranego wieka. W jego centralizującym miejscu umieszczono rozbudowaną amforę flankowaną przez delikatną wariację festonów, wpisanych...
Para potężnych kinkietów o trzech smukłych ramionach. Ich krańce zwieńczono przysadzistymi tulejkami wpisanymi w krągłe profitki. Umieszczone w rozwartych ustach maszkarona, zdobią rozbudowaną figuralnie tarczę kinkietową.
Para świeczników umieszczonych na cylindrycznych, uskokowych podstawach. Trzon przybrał pełnoplastyczną postać putta, przysiadłego na niewysokiej grani. W swych pulchnych dłoniach trzyma stylizowany kwiat o wydłużonej, łukowatej łodydze.
Popiersie zatytułowane „Lys” przedstawiające uśmiechniętą młodą damę. Wykonane z brązu patynowanego z największą starannością i dopracowaniem detali. Francja, koniec XIX w. Syg. „Pinedo” oraz „BRONZES GARANTI AU TITRE ” Wys. 44,5...
Rzeźba wykonana z patynowanego z brązu ukazująca gwiżdżącego chłopca. Młodzieniec o rozmarzonym wzorku i swobodnej pozie trzyma ręce kieszeniach i oddany jest gwizdaniu (być może jakiejś miłej melodii która przyszła mu do głowy). Halfdan Hertzberg (1857-1890), brąz, koniec XIX...
Rzeźba wykonana z patynowanego brązu ukazująca florystkę. Młoda dziewczyna w lewej ręce trzyma wiklinową tacę z kwiatami, w prawym ręku trzyma pojedynczego kwiatka. Ubrana jest w odsłaniającą ramiona suknię przywodzącą na myśl stroje antyczne lub klasycystyczne z końca XVIII czy początku XIX wieku.
Głowa lwa jest elementem francuskiej gry w żaby - Jeu de la grenouille. W tym przypadku zamiast głowy żaby wykorzystano głowę lwa. Bardzo ładnie dopracowana rzeźba z brązu. Francja, XVIII/ XIX w. Wys. 15,5 cm (11,5...
Paterka na nóżce wykonana z majoliki. Ręcznie malowana dekoracja przedstawia grupę rubasznych amorków. Neorenesans, Włochy, XIX / XX w. Wys. 15 cm, dł. 24 cm, szer. 22,5 cm. Stan...
Okazała lampa ze smokiem wykonana z brązu złoconego w stylu chinoiserie. Dalekowschodni smok owija się wokół lampy zbudowanej z ornamentów roślinnych m.in. stylizowanych liści akantu. Francja, XIX w. Wys. 69 cm, wys. bez klosza 54,5...
Zestaw sztućców do lodów w oryginalnym pudełku. Zdobione neoklasycznymi ornamentami. Rączki: srebro pr. 950 (głowa Minerwy), ostrza: metal złocony. Francja, koniec XIX w. Dł. 25-26...
Lustro wykonane w stylu chinoiserie z drewna lakowanego. Malowane dekoracje ukazują postacie wśród chińskiego krajobrazu, kwiaty oraz fryzy ornamentalne. Francja, XIX w. Wys. 53 cm, szer. 45,5 cm.
Martwa natura ukazująca rozmaite artefakty w między innymi duży japoński wazon Imari - Arita z psem Foo na pokrywie. XIX / XX w. Francja? Rama: 68 x 59 cm, w świetle ramy: 53,5 x 45 cm.
Teczka na dokumenty, listy. Całość otrzymała dekoracyjną bordiurę ze stylizowanym listowiem. Środkową oś przedmiotów zaakcentowano zwiększonym, rozłożystym tryglifem. XIX w. Szylkret,...
Płaskorzeźba wykonana z alabastru przedstawia kobietę przytulającą jednego amorka, drugi amorek siedzi u jej stóp. Rzeźba wyrzeźbiona bardzo zręcznie, z dużą dbałością o szczegóły. Akademizm, Francja, XIX wiek. Rama: 33,5 x 24 cm....
Zegar „Lira” z podstawą ze szklanym kloszem. Zegar wykonany jest z drewna pokrytego okuciami z brązu złoconego. Bardzo charakterystyczne dla okresu empire dekoracje w formie centralnego łabędzia oraz klasycystycznych rozet, palmet, akantów. Piękne, oryginalne wahadło.
Ciekawa, inkrustowana szkatułka o formie renesansowej skrzyni cassone. Drewno palisandrowe inkrustowane kością słoniową. Na dole fragment starej etykiety. Neorenesans, XIX wiek.Dł. 29 cm, szer. 14,5 cm, wys. 8,2 cm.
Tralkowy świecznik o trójbocznej podstawie wspartej na trzech lwich łapach. Trapezoidalna podstawa otrzymała analogiczne płyciny z kłosami zbóż, kiścią winogron i okiem opatrzności. Cęgowe spływy wolutowe zestawiono z palmetowymi uskokami dźwigającymi perełkowane...
Wazon z ręcznie malowanymi neorenesansowymi dekoracjami. W centralnych kartuszach po obudwu stronach wazonu ukazują się prawdopodobnie sceny mitologiczne. Boki naczynia zdobią mityczne stwory ze skrzydłami - mitologiczne syreny. Majolika szkliwiona.
Dekoracyjne lusterko wykonane ze srebrzonego metalu w wytwórni Romana Plewkiewicza w Warszawie. Obfite neoklasycystyczne dekoracje ukazują girlandy, rozety, wstęgi, kartusz z monogramem oraz ptaka na szczycie Roman Plewkiewicz, Warszawa, 1886-1900 r.
Ciekawa patera - koszyk wykonany w stylistyce nawiązującej do wyrobów z kraju kwitnącej wiśni. Na rączce w formie gałęzi z owocami siedzi niewielki ptak. Dół patery przypomina kształtem duży lekko zawinięty liść. Całość grawerowana jest w roślinne wzory. Brąz częściowo...
Portret kobiety w ujęciu en trois quarts. Wysoko upięte włosy eksponują kościaną karnację damy. Z jej powściągliwej twarzy spoglądają na widza wielkie, migdałowe oczy.
Dzbanek w stylu tureckiej renesansowej ceramiki Iznik. Dekorowany pięknymi motywami floralnymi w tym m.in. kwiatami tulipanów. Finezyjna rączka i ażurowa konstrukcja dopełniają urodę dzbanka. Ceramika szkliwiona, ręcznie malowana.
Rzeźba przedstawia Amora - Kupidyna czyli boga miłości (Erosa w mitologii greckiej). Zatytuowana jest „Voilà le Plaisir Mesdames!”, czyli tytułem rewii w czterech aktach z 1852 roku. Kupidyn przedstawiony jest jako pełen wigoru, uśmiechnięty chłopiec trzymający w ręku tajemniczy przedmiot.
Popiersie przedstawiające Madonnę z brązu patynowanego. Société des Bronzes de Paris - odlewnia działający w Paryżu przy 14 rue Béranger od 1875 do 1930 roku. Wykonywała zlecenia od wielu cenionych rzeźbiarzy m.in braci Moreau, Georgesa Van der Straeten, Emmanuela...
przedmiotów na stronę 10 20 50 50