-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Sortuj według
Secesyjne popiersie dziewczyny wykonane z alabastru. Tytuł rzeźby „DESIR” z franc. oznacza pragnienie, pożądanie. Ukazuje dziewczynę z rozpuszczonymi włosami i roślinną dekoracją. Francja lub Włochy, Secesja, ok. 1900 r. Wys....
Rzeźbiarskie przedstawienie niedźwiedzia. Zwierzę ukazano w pozycji stojącej, wychylające się do przodu. Być może niedźwiedź pochwycił jakiś zapach, bądź dostrzegł coś ciekawego. Modelunek akcentuje anatomię ciała zwierzęcia, a inkrustacja w partii oczu dodaje mi ciekawego wyrazu.
Olbrzymia figura bawoła domowego - leżącego z podgiętymi pod tułów nogami i z uniesioną głową zwieńczoną rogami. Chiny, XVIII w. (?). Chińska odmiana jadeitu o pięknej jasnozielono-mlecznej barwie.
Jezus Chrystus na krzyżu - doskonałej jakości rzeźba umieszczona w oryginalnej starej ramie. Barok, XVII w. Rzeźba wykonana w kości, rama drewniana z gipsową sztukaterią. Chrystus: wys. 36...
Postać siedzącej dziewczyny, trzymającej oburącz koniec tkaniny okrywającej jej nagie ciało. Secesja, ok. 1900 r. Rzeźba z alabastru, podstawa z marmuru. Wys. 40 cm, dł. 27 cm, szer. 19 7...
Figura stojącej młodej kobiety. Dziewczyna owinięta jest luźną szatą, która odsłania je pierś. Na jednym z nadgarstków widoczna jest kokarda, ręce dziewczyny zostały związane, być może w ramach zabawy. Secesja, ok. 1900 r. Biały...
Urokliwa rzeźba przedstawiająca małą dziewczynkę, która z namysłem wrzuca monetę do skarbonki. Powaga wypisana na twarzy dziewczynki ukazuje determinację w dążeniu do realizacji dziecięcych marzeń. Figura osadzona na cokole. Koniec XIX - początek XX w.
Chiny, dynastia Qing (1644-1912). Wys. 26 cm. Stan zachowania dobry, owalna płytka za głową była w przeszłości klejona.
Rzeźba przedstawiająca Guanyina, wykonana z jadeitu - żadu. Misternie opracowane detale floralnej dekoracji. Chiny, XX w, Wys. 29 cm, szer. 13,5 cm, gł. 4 cm. Stan zachowania...
Głowa buddy wyrzeźbiona w kamieniu wapiennym. Twarz pokryta polichromią, diadem z reliefem ukazującym postacie z resztami kolorowej polichromii. Płaskorzeźba przedstawia Buddę Siakjamuniego w centrum, a po bokach prawdopodobnie jego dwóch ulubionych uczniów - Anandę i Mahakaśjapę.
Rzeźbiarskie przedstawienie Madonny w typie Immaculata (Niepokalana) - jako młodej kobiety, bez Dzieciątka, stojącej na półksięzycu. Pochodzący z XVII w. typ przedstawieniowy był szczególnie popularny w baroku i rokoko. Girom, przełom XIX i XX w.
Koń chiński - figurka w stylu imperialnego konia z dynastii Tang - z ozdobnym siodłem i frędzlami. Chiny, XIX/XX w. Rzeźba ze steatytu. Wys. 17,5 cm, dł. 19 cm, szer. 7 cm....
Lampa z trzema puttami na podstawie oraz kloszem, na którym znajdują się sceny zabaw dziecięcych przy czynnościach związanych z wytwarzaniem wina. Włochy (?), XIX/ XX w. Podstawa i klosz wykonane z alabastru,...
Przedstawienie ryczącej lwicy. Moc zwierzęcia pokazana przez silne, gotowe do walki ciało i ekspresyjne ujęcie pyska. Alberto Currini, Włochy, tworzący w 1 poł. XX w. Marmur. Sygn....
Figura Madonny z Dzieciatkiem. Barok, XVII w., Europa Zachodnia. Rzeźba w piaskowcu. Wys. 110 cm, szer. 43 cm, gł. 33 cm. Podstawa: 31 cm x 24...
Ciekawy obiekt sztuki indonezyjskiej. Rzeźba przedstawiająca małpę, zwierzę istotne dla tamtejszej kultury, którego formę przyjmuje chociażby bóstwo Hanuman. Sposób ukazania małpy również jest interesujący, przywodzi na myśl nie ruchliwe zwierzątko, a znany ze sztuki europejskiej wizerunek myśliciela.
Rzeźba przedstawiająca dwa młode tygrysy na skale. Ujęcie zwierząt odznacza się silną ekspresją, co potęgują inkrustowane, szklane oczy. Ciekawym zabiegiem jest sugestia umaszczenia futra tygrysów oddana za pomocą barwy kamienia. Europa Zachodnia, art deco, lata 20. XX...
Rzeźbiarskie przedstawienie mitologicznego tematu ikonograficznego - Narodziny Wenus. Niczym na obrazie Botticellego bogini stoi w muszli, tu okrywając się szatą, nie włosami. Sposób oddania postaci nawiązuje do antycznych rzeźb. XVIII/ XIX w.
Kamienna figura przedstawiająca siedzącego na skale orła. Zróżnicowane ubarwienie kamienia odpowiada upierzeniu drapieżnego ptaka. Aby zintensyfikować ten efekt wyrzeźbiono rytmicznie układające się łuki - naśladujące układ piór i całość miejscami podbarwiono. Podobny zabieg jest widoczny na szponach orła. Charakteru...
Para pieczęci z figurkami psa Foo i szczeniaka. Pies Foo, zwany lwem chińskim to obecny od czasów dynastii Han (208 p.n.e - 221 n.e.) symbol dostojeństwa, potęgi. Wierzono, że chroni przed złymi mocami oraz strzeże przestrzegania prawa. Obecny na dawnych pieczęciach administracji państwowej. Jeden ze stempli posiada wyryty...
Rzeźba wykonana ze steatytu ukazująca Lwa chińskiego zwanego też psem Foo. W chinach jest on symbolem dostojeństwa, potęgi, mądrości, para takich rzeźb wykonana w dużej skali ustawiana była przed buddyjskim świątyniami czy ważnymi budynkami państwowymi, mając na calu strzec przed złymi duchami i mocami.
Urokliwe popiersie małego chłopca. Chłopiec zwraca głowę do lewego ramienia, prezentując profil. Ciało i twarz dziecka oddano z uwagą dla szczegółu, stosując gładkie wykończenie, co kontrastuje z dolną częścią biustu. Rzeźba umieszczona na kamiennym cokole o subtelnej biało-fiołkowej barwie.
Rzeźbiarski portret damy. Kobieta została ukazana w odważnej kreacji, suknia odsłania dekolt, ramiona i kawałek pleców. Obrazu dopełniają upięte w kok włosy. Dama jawi się jako pewna siebie kobieta. Nie jest już młodą dziewczyną, być może z powodu nabytego doświadczenia w jej oczach pojawia się nuta zamyślenia,...
Popiersiowe przedstawienie młodej dziewczyny otulonej płaszczem. Tkanina ubrania delikatnie otula głowę i górną część ciała dziewczynki. Twarz o spokojnym, nieco melancholijnym, zamyślonym wyrazie, co podkreślają spuszczone w dół oczy dziewczyny. Do płaszcza "przypięta" została drobna ulistniona gałązka. ...
Rzeźbiarskie przedstawienie walki dwóch zwierząt - pumy i węża. Drapieżniki znajdują się w impasie, puma przygwoździła węża łapą, a gad gryzie wielkiego kota w ucho. Rzeźba zyskuje dodatkowe wartości estetyczne dzięki naturalnej barwie kamienia i zastosowaniu inkrustacji na oczy zwierząt.
Płaskorzeźba wykonana w kamiennym bloku. Rzeźba przedstawia uskrzydlonego chłopca ze związanymi w nadgarstkach rękoma. Być może jest to anioł, a być może należy sięgnąć do symbolicznych odczytań. Gładki sposób wykończenia postaci kontrastuje z bogatą fakturą kamienia. Marmur,...
Popiersie śmiejącego się Satyra - uczestnika orszaku Dionizosa. Charakter postaci oddają zmierzwione włosy, spłaszczony nos i spiczaste uszy. 2 poł. XIX w. Rzeźba z białego marmuru. Wys....
Popiersie Św. Jana jako dziecka - wg rzeźby DONATELLA, XIX w. DONATELLO (1386-1466) - słynny artysta i rzeźbiarz wczesnego renesansu włoskiego. Działał we Florencji, Padwie i Sienie. Jego prace miały przełomowe znaczenie dla rozwoju rzeźby renesansowej i uwolnienie się jej od...
Cesare, Constantino R. Caribelli (1841 - 1918), Włochy, XIX w. Pełne wdzięku przedstawienie bogini miłości - Wenus - wraz z towarzyszącym jej Amorkiem. Bogini częściowo owinięta zwiewną tkaniną, której falowanie oddaje dynamikę idącej postaci.
Popiersie zamyślonej dziewczynki. Jej głowę nakrywa czepiec, widoczny jest też przód sznurowanej bluzki, bądź sukienki. Rzeźba ukazuje inną stronę dzieciństwa - młodzieńcze troski i humory. Koniec XIX - początek XX w.
"Baigneuse", czyli "Kąpiąca się" - rzeźba przedstawia młodą, prawie nagą kobietę tuż przed kąpielą, wysuwajacą ostrożnie stopę, aby sprawdzić temperaturę wody. Figura odnosi się do realizacji Etienne Maurice Falconeta (1716-1791) powstałej w 1757 r. Wypracowany przez tego francuskiego artystę wzór cieszył się przez wiele...
„Porwanie Sabinek" - wg rzeźby Giambologni z ok. 1583 r, której oryginał stoi obecnie w Gallerie dell'Accademia we Florencji. Włochy, 2 poł. XIX w. Rzeźba z czarnego marmuru na oryginalnym postumencie.
przedmiotów na stronę 10 20 50
Militaria